Traģiskā ceļu satiksmes negadījumā Jelgavā iet bojā sirmgalvis 25

Traģisks negadījums noticis 10.jūnijā Jelgavā – kāds vīrietis atpakaļgaitā vadīja automašīnu un uzbrauca 1936.gadā dzimušam gājējam, kurš ceļu satiksmes negadījumā guva traumas un vēlāk nomira slimnīcā. Policijā par notikušo ir sākts kriminālprocess, informē policijā.

Ceturtdien, 10.jūnijā, Jelgavā, Pasta ielā, vīrietis atpakaļgaitā vadīja automašīnu “Opel Zafira”, jo vēlējās to novietot stāvēšanai ielas malā. Manevra laikā autovadītājs nepamanīja vīrieti, kurš bija nolēmis šķērsot ielu, un uzbrauca 85 gadus vecajam kungam. Ceļu satiksmes negadījumā gājējs guva traumas un tika nogādāts ārstniecības iestādē, kur diemžēl pēc aptuveni trīs stundām nomira. Policijā par notikušo ir sākts kriminālprocess, kā arī nozīmētas ekspertīzes, lai noteiktu precīzu nāves iemeslu. Jāpiebilst, ka automašīnas vadītājs nebija sēdies pie stūres alkohola reibumā. Lai noskaidrotu precīzus notikušā apstākļus, izmeklēšana kriminālprocesā turpinās.

Valsts policija vērš uzmanību, ka ceļu satiksmes jomā statistika ir ļoti satraucoša. Jelgavas iecirkņa apkalpojamā teritorijā šā gada pirmajos piecos mēnešos ir reģistrēti 18 ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši mazāk aizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki – trīs gājēji, četri motociklisti, no kuriem viens guva smagus miesas bojājumus, deviņi velosipēdisti un divi mopēdisti. Diemžēl viens motocikla vadītājs šogad ir gājis bojā Dobeles iecirkņa teritorijā, kur vēl trīs motociklisti ir guvuši smagus miesas bojājumus, bet viens mopēdists un viens gājējs – vieglus ievainojumus.

Likumsargi uzsver, ka gan ārpus apdzīvotām vietām, gan arī pilsētvidē mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem (gājējiem un velosipēdu, mopēdu un elektroskrejriteņu vadītājiem) ir jāpārliecinās par satiksmes drošību un to, ka autovadītāji viņus redz! Tāpat aicinām vecākus saviem bērniem atgādināt par ceļu satiksmes drošības noteikumiem, kā arī pieaugušajiem, vadot transportlīdzekļus, būt uzmanīgiem, atbildīgiem un darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie.

Foto: no arhīva

Pievieno komentāru

Komentāri 25

Veselais saprāts

Šausmīgi. Bet vienlaikus ļoti interesē kādu sūdu tūlīt psihais autobusa šoferis vernons dzīs.

pirms mēneša, 2021.06.11 15:16

khm..

Dzīs to, kas ierakstīts CSN. 1 - kungam tur nebija jāatrodas (ja vien Zafira neizdomāja noparkoties uz gājēju pārejas), 2 - braucot atpakaļgaitā jāpārliecinās, vai ceļš ir brīvs. Atbildība abām pusēm.

Līdzjūtība tuviniekiem.

pirms mēneša, 2021.06.11 15:45

Vernons

Ceļu satiksmes Likuma 19. pants "Pienākumi un tiesības". Ja nepildi savus pienākumu, tad nerodas Tev tiesības. Veselais saprāts sākas ar šo pantu!

pirms mēneša, 2021.06.11 16:42

Vernonam

Ja sirmgalvja vietā būtu tavs bērns,tad tu citus pantus fleitētu.

pirms mēneša, 2021.06.11 18:16

Tas pats Jānis

Dorni, kāda ir starpība, kurš ir kura vietā? Cilvēks neievēroja noteikumus un gāja bojā. Viss! Varbūt fizikas likumus arī nevajag ievērot, ja negribās? Sāksim ar gravitācijas ignorēšanu? Kur var cilvēki būt līdz mielēm tupi? Jā, arī Zafiras šoferis bija ar pirkstu taisīts, bet nu viņš taču izvēlējās Zafira...

pirms mēneša, 2021.06.11 19:18

Vernons

Loģika un Likumi ir nemainīgi. Tavs, mans un ikviena pienākums ir iemācīt bērnam tā nerīkoties! Man, kā "psiham autobusa vadītājam", nesagādā nekādu problēmu sabraukt vienu 50 citu drošības vārdā! Kur Tavam bērnam drošāk, pie manis autobusā vai uz ielas nevietā un nelaikā?

pirms mēneša, 2021.06.12 12:03

otto

pēc tā, kā šoferīši "nēsājās" pa Dobeli, ir skaidrs, ka viņi vairs pat neatcerās, kā te izskatās ceļu policija...

pirms mēneša, 2021.06.11 19:18

egle1

Jūtu līdzi, sevišķi, ja nelaimes gadījums, ne apzināta rīcība. Dažas dienas atpakaļ mani viens pi-da-ra-si-na gandrīz notrieca uz Zirgu Kalpaka stūra uz gājēju pārejas, pie tam es nemetos uzreiz pāri, piestāju pie pārejas un nu domāju, ka šoferis piebremzēs, jo brauca lēnāk, bet tad uzdeva gāzi, pēdējā brīdī atlēcu atpakaļ, un man nav 85 gadi. Mai-ta un vēl lūrēja virsū. Dievs laikam stāvēja man klāt.

pirms mēneša, 2021.06.11 20:08

t

Kāda automašīna viņam bija ?

pirms mēneša, 2021.06.11 22:51

egle1

Es biju tādā šokā, ka pat nespēju fiksēt mašīnu un izvilkt telefonu nobildēt. Mājās viens pats bija bērns, būtu bārenis, atnācu un vēlreiz izstāstīju, ko darīt, ja māte nepārnāk mājās, kam zvanīt.

pirms mēneša, 2021.06.12 06:47

t

Tu gāji uz zaļo gaismu pāri ?

pirms mēneša, 2021.06.12 08:15

egle1

to t:
kur, bļ-a-ģ, Zirgu un Kalpaka krustojumā ir zaļā gaisma, m? Gājēju pārejas tur ir, un nē, es nemaucu pāri, neskatoties, vienmēr apstājos un skatos, vai man dos ceļu kā gājējam vai nē.

pirms mēneša, 2021.06.12 19:09

t

Beidz taču lamāties, esi mierīgāks, nevajag uzvesties tā agresīvi... Vienmēr jābūt uzmanīgam katram, gan vadītājam, gan gājējam abi var būt vainīgi dažādās situācijās... Paldies Dievam, ka viss ir kārtībā!

pirms mēneša, 2021.06.12 19:51

Šoferis 10

Tas ir tādēļ,ka Jelgavā autobusu pieturas saliktas,maigi izsakoties debili. Pie poliklīnikas pieturas gandrīz visi večuki speras pāri pa taisno. Tad tik skaties,vai kāds nepalīdīs man zem autobusa. Bet pats lielākais arhitektūras brīnums ir centrā. Agrāk bija pietura normālā vietā,bet tagad uztaisījuši pie pilsētas centrālā krustojuma. Lai pagrieztos uz Pasta ielu,reizēm mēs noštopējam visu satiksmi. Varu iedomāties pārējo autovadītāju sajūsmu.

pirms mēneša, 2021.06.12 15:34

Tas pats Jānis

Viss JAP administratīvais kolektīvs ir cilvēki ar īpašām vajadzībām, kuru dēļ pa pilsētas centru autobusi nesās kā negudri, bet mežā uz ōžiem lien uz 45-50km/h. Centra pietura tiešām ir pilnīgs cirviskuma simbols. Arī pasta ielas beigās pie paša apļa nav nekas labāks, kad autobuss cērt pāri nepārtrauktajai lai tiktu uz apli, naivi cerot, ka noteikumi neattioecas uz viņu, jo viņa priekšnieki taču ir nepieskaitāmi.

pirms mēneša, 2021.06.12 20:33

Vernons

"Kriinālprocesa Likuma" 377. pants attaisnos auto vadītāju.

pirms mēneša, 2021.06.12 17:07

Tas pats Jānis

Kurš šī panta punkts te būtu piemērojams?

pirms mēneša, 2021.06.12 20:33

Vernons

CSL 19. panta 1., 3. un 4. punkti noteic kārtību un secību kā katrs uz ceļa rīkosies. CSN 18. punkts!
Nav nozieguma sastāva auto vadītāja rīcībā! Gājējam tur nebija jābūt!
Tiesības paļauties ir tikai tam kurš nepārkāpj Noteikumu prasības.
Pasta iela ir ar trim vienā virzienā. Nu tā tur ir sazīmēts.
Katrs pats sev aizstāvis.

pirms mēneša, 2021.06.12 21:04

ее

Pēc komentāriem var spriest, ka daži skrien skrien uz sarkano un grib sevi attaisnot... tad liek mīnusus komentāriem un neviens gāzi nepadeva, vnk tas kurš citus par debiliem sauc skrēja zem mašīnas..... pats lai paskatās spogulī...

pirms mēneša, 2021.06.12 18:48

Tas pats Jānis

Mjā, nu vismaz kaut ko publiski rakstot ir jāpacenšās to uzrakstīt gramatiski kaut vai pamatskolas pēdējo klašu skolnieka līmenī. Skumji, ka cilvēkiem ir tik švaki ar izglītību.

pirms mēneša, 2021.06.12 20:35

Jānim

Tu Jāni sajaucis esi komentāru sadaļu, ej mācīt skolā labāk, gudrinieks te atradies un jaucas mācīšanā....

pirms mēneša, 2021.06.12 20:39

andris

Nu ko vairs meklēt vainīgo-vecā vīra vairs nav(daudz dzīves pārsteigumu piedzīvoja ,no covida izbēga )tagad rada mieru,līdzjūtība piederīgiem,esat uzmanīgi-auto nesamīļos,auto nogalinās ja kaut mirkli dosi tam vaļu,viena neuzmanības kļūda un notiek nenovēršamais-esiet uzmanīgi.It sevišķi gājēji-auto jau momentāli neapturēsi, nav jau te ko baigi mācīt,pie vainas var būt simts un viena sakritība ,iznākums ta bēdīgs.

pirms mēneša, 2021.06.13 00:16

Ojārs

Jebkurai mašīnai ir aklās zonas, plus vēl sakritība un nelaime gatava.

pirms mēneša, 2021.06.13 00:30

Pro Mille

Jelgavā ir dažas vietas, kuras jau no PSRS laikiem tiek uzskatītas par neoficālām gājēju pārejām un CP uz šīm vietām ir pievērusi acis - it kā problēmas nebūtu. Tās ir - minētā vieta Pasta ielā pretī A pieturai, Mātera iela iepretī autoostai un Kalpaka iela pretī Ozolskvēram.Tur gājēji speras pāri ar saimnieka gaitu un aizvainotu ģīmi. Vai tā nav?

pirms mēneša, 2021.06.14 13:50

Tiesības un pienākumi

Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi CSN pienākumi:
25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji, velosipēdu un elektroskrejriteņu vadītāji);
57. Pirms jebkura manevra – braukšanas sākšanas, pārkārtošanās, nogriešanās, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, apdzīšanas, transportlīdzekļa apturēšanas u. tml. – transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki.
100. Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.
Tiesu prakse: tiesa atzīs, ka automašīnas vadītājs nav darījis visu iespējamo, lai novērstu sadursmi ar gājēju.
Tiesu ekspertīze atzīs, ka automašīnas vadītājam bija iespēja bremzējot apstāties līdz gājēja kustības līnijai un izvairīties no uzbraukuma gājējam.
Krimināllikuma 260.pants. Ceļu satiksmes noteikumu un transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšana.

pirms mēneša, 2021.06.15 12:42

Asā hronika

Uz zz.lv pilno versiju